ارغوان

با عشق آشپزی می کنم

ارغوان

با عشق آشپزی می کنم

کشک و بادمجان مجلسی



به خاطر کیفیت نامطلوب عکس عذر می خوام!


ترشی فلفل



برای تهیه ترشی فلفل، دم فلفل ها رو گرفته و شسته و روی پارچه تمیزی پهن کنید تا خشک بشن.
بعد فلفل ها رو در شیشه ریخته و یکی دو حبه سیر، کمی نمک و در صورت تمایل کمی سبزی معطر به اون اضافه کرده و شیشه رو با سرکه پرکرده و در اون رو ببندید و در جای تاریک و خنک نگاه دارید.
بعضی برای گرفتن تندی فلفل اونو می جوشونند که البته من با این کار موافق نیستم. مگه میشه فلفل تند نباشه؟ مگه داریم؟
بتدریج که فلفل برسه و جا بیفته تندی اون متعادل میشه و اون وقته که خوردنیه!

مربای پوست پسته

بچه که بودم، مادربزرگم هرسال مربای پوست پسته می پخت و من همیشه مدهوش عطر و بوی مربای مادربزرگم می شدم. فکر می کردم مادربرگم خیلی هنرمنده که می تونه چنین معجونی بپزه .
حالا که بزرگ شده ام، دریافته ام حوصله ی مثال زدنی مادربزرگ باعث می شده مناسب فصل ترشی و مربا بپزه  و سفره شو رنگین کنه.
چرا ما حوصله نکنیم و مثل مادربزرگامون نباشیم؟
الان فصل پسته تازه است و می تونید یه مربای خوش عطر و طعم با پوست پسته تازه تهیه کنید.


  ادامه مطلب ...

ترشی بامیه

بامیه گیاهیه فوق العاده مفید،گرمسیری و به سرما حساس! زمان زیادی تا آخر تابستون و پایان فصل اون نمونده.

فریز کردن، خشک کردن و صدالبته ترشی انداختن از روش هاییه که استفاده از بامیه رو در تمام فصول برای ما ممکن می کنه.

کافیه بامیه رو بشویید و روی پارچه ای خشک کنید و بعد در شیشه ریخته و روش سرکه و نمک بریزید و بذارید تا برسه.

بامیه هایی که در عکس می بینید اول فصل بامیه ترشی انداخته شده و رسیده و آماده ی مصرف هستند.

ترشی بادمجان شکم پر


ابتدا مواد داخل شکم بادمجون رو آماده کنید. سیر و فلفل سبز و هویج و جعفری رو تمیز و خرد کرده و روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا آبش گرفته شه. خیلی مهمه موادتون آب نداشته باشه که ترشیتون کپک نزنه.

دم و اضافه کلاهک بادمجونو بگیرید و بشویید و در قابلمه ریخته و روش آب بریزید تا جایی که آب روی بادمجونو بگیره و بذارید روی شعله تا بپزه و بعد از ده دقیقه یه ربع تست کنید اگه پخته بود آبکش کنید و بذارید آب بادمجون خوب بره.

حالا نوبت اینه که دونه دونه شکم بادمجونو برش بدید و با مواد معطر پر کنید. من این کارو با دم قاشق مرباخوری انجام میدم و با همون قاشق از مواد داخل شکم بادمجون میذارم و بعدبا دستم کمی فشار داده و بعد دو لبه رو روی هم فشار میدم که مواد بیرون نیاد. یکی یکی در شیشه می چینم و در انتها به اندازه کافی روش نمک و سرکه می ریزم.

حواستون باشه طعم سیر و فلفل و سبزی معطر بایدبر طعم هویج  غالب باشه.

این ترشی رو دو ماه پیش انداختم و همون طور که می بینید، الان رسیده و آماده خوردن هست.