ارغوان

با عشق آشپزی می کنم

ارغوان

با عشق آشپزی می کنم

مربای زرشک



مربای زرشک یکی از خوش طعم ترین و لذیذ ترین مرباها بوده و بیشتر باب طبع کسانیه که طعم ملس رو می پسندند.

  



اوایل پاییز فصل زرشک تازه و موسم پخت این مرباست. البته با زرشک خشک هم میشه مربا پخت اما مربای پخته شده با زرشک تازه طعم بهتر و رنگ روشن تری داره!



چون زرشک از میوه های ترش مزه است، باید میزان مصرف شکرتون یک و نیم برابر زرشکتون باشه.. من برای 700 گرم زرشک از یه کیلو شکر استفاده کردم.

زرشکتون رو که پاک کردید  توی یه کاسه بزرگ ریخته و بذارید چند دقیقه خیس بخوره تا خاکش جدا شه. بعد از آب کشیده و توی سبد ریخته و روش آب بگیرید و بذارید کنار تا آبش بره.

شکرتون تو قابلمه ترجیحا لعابی ریخته و با کمی آب بذارید بجوشه و قوام بیاد. علامت قوام اومدن اینه که یه قاشق از شربت رو تو یه بشقاب کوچیک بریزید و بذارید سرد شه. بعد با انگشت سبابه تون کمی بردارید. شصت و سبابه تونو به هم بزنید و جدا کنید.  اگه شهد بین انگشت شصت و سبابه تون کش اومد، شربت قوام آمده و زرشکو داخلش بریزید. چون زرشکتون تازه است، یکی دو جوش کافیه برای آماده شدن. بین دو تا 5 دقیقه. بیشتر نجوشه که مرباتون بدرنگ میشه.

گازو خاموش کرده و اجازه بدید مرباتون خنک شه و بعد تو شیشه تمیز ریخته و در یخچال بذارید.



این رنگ و روی مرباست. ببینید چه خوش رنگه!



از نمای نزدیکتر! رنگشو بهتر نشون میده.  چه دلبری ای هم می کنه.

مربا پزون خوش بگذره.

در کنار عزیزانتون بخورید و لذت ببرید.



نظرات 4 + ارسال نظر
بانو سرن چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 00:58 http://serendarsokoot.blogsky.com/

وای که این مربا برای من طعم یه خاطره بی نظیر خونه تکونیه!
خییییییییلی مربای خوشمزه ایه. خیلی.

چه خوب که یه خاطره خوب رو به یادتون آوردم.

آبی دریا یکشنبه 26 مهر 1394 ساعت 12:02

سلام.
یه سوال.
شمامربای بادمجونم درست کردین؟؟
خدا بیامرزمامانم وقتی خیلی کم سن تر بودم یکی دوبار درست کرد.طعمش معرکه بود .حالا خیلی وقته که میخوام درست کنم اما دستوردقیقش رو نمیدونم.فقط یه چیزای مبهمی یادمه که انگار یه شب تو آب اهک میخوابوند ،یه شب آب خالی وفرداش درست میکرد.از هرکی میپرسم نمیدونه.توی اینترتم که ماشالله کلی دستور عجیب وغریب که گیج تر میشی.

سلام. اتفاقا خیلی وقت بود می خواستم درست کنم اما بادمجون ریز باب طبع دلم پیدا نکردم.
درست خواهم کرد و تو وبلاگ خواهم گذاشت. اما اگه دیر شد بذارید به پای گرفتاریهای ماه مهربان.

آبی دریا چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 17:57

سلام من یه بار درست کردم .خودم دوست داشتم ولی اقایون نپسندیدن.

مگه قراره همه چی رو همه بپسندند؟ هر کسی یه ذائقه ای داره.
زرشک خواص زیادی داره! نوش جون خودتون!

زن متاهل دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 13:54

سلام
ممنون خانم با سلیقه وای من عاشق طعم این ها چاشنی ها هستم
ممنون از وب قشنگ ات

سلام به روی ماهت
خوشحالم که خوشتون اومده!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.