ارغوان

با عشق آشپزی می کنم

ارغوان

با عشق آشپزی می کنم

خورشت مرغ و هویج

باز پاییز رسید و فصل خورشت های خوش رنگ و روی پاییزی! وقتشه که رنگ های زیبای پاییزی رو به سفره خونمون هم ببریم.

این خورشت مرغ و هویج رو جمعه پیش پختم اما تا امروز فرصت نکردم براتون بنویسم. می دونم همه شما عزیزان هنرمندید و کدبانو اما این پست مسلما به درد دختر خودم و دوستانی که احیانا مبتدی هستند خواهد خورد.

همان طور که در ادامه خواهید دید، پخت این خورشت خیلی راحت و آسان هم هست.



 

یه پیاز رو نگینی خرد کرده و با کمی کره تفت بدید.



پیاز رو آن قدر تفت بدید که کمی طلایی شه.



حالا مرغ رو اضافه کرده و با پیاز تفت بدید.



نمی خوایم زیاد مرغمون سرخ شه. همین قدر که تصویر می بینید کافیه. چند چوب دارچین رو بشویید و کنار مرغ ریخته، نمک و  یه نصفه لیوان آب اضافه کرده و درب تابه رو ببندید. وقتی جوش اومد، شعله رو خوب کم کنید.



تا مرغمون بپزه، هویجو بشویید و پوست بگیرید.



هویجو نازک و یک دست خلال کنید. مهمه که یک دست و نازک باشه. یکدستی باعث پخت یکسان و زیبایی میشه و نازکی هم سبب انعطاف پذیری خلال ها شده و در نتیجه حین سرو خورشت به جای شکستن، خم  شده و ترکیب زیباشون از بین نمیره.

خلال های زیبا و نازنینو در کمی روغن سرخ کنید.



حتما دیگه تا حالا آب مرغتون کم شده و به روغن افتاده. چوب دارچین رو از مرغ جدا کنید.



حواستون به هویج که در حال سرخ شدنه، باشه. هویجتون باید طلایی شه، نه بیشتر!



مرغو بفرستید یه طرف تابه و هویج رو که از روغن کشیدید، کنارش بریزید. زعفران و کمی آبغوره اضافه کنید.



یک چهارم لیوان آب اضافه کرده و اجازه بدید مرغ و هویج حین همنشینی با هم جا بیفتند. یه ربع بعد خورشتمون آماده است. حواستون باشه، هویج نباید کامل پخته شده و خیلی نرم شه. این خورشت به خاطر چاشنی آبغوره شیرین نیست.

اگه شیرین دوست دارید، می تونید آبغوره رو حذف کرده و حتی یکی دو قاشق شکر هم اضافه کنید.



در ظرف کشیده و همراه برنج زعفرانی، کنار خونواده عزیزتون میل نموده و از طعم یک خورشت اصیل ایرانی پاییزی لذت ببرید.






پی نوشت: نیازی نیست مرغ حین پخت تو آب قل بخوره. با همین آب کم به خوبی مغز پخت شده و طعمش هم حفظ میشه.مهم اینه که با شعله ملایم پخت شه.



نظرات 1 + ارسال نظر
سهیلا پنج‌شنبه 23 مهر 1394 ساعت 19:41 http://nanehadi.blogsky.com

وای دلم رفت.من انقدر این خورش رو دوست دارم.یه دوست ترک دارم که میپزه.ولی مال خودم زیاد خوشمزه نمیشه

با ادویه خوش طعمش کنید. دارچین و زعفرون . اگه دوست داشتید اندازه یه عدس جوز هندی توش رنده کنید. با آلو هم خوش طعم میشه. با این تفکر شروع به آشپزی کنید که نتیجه کارتون عالی میشه.موفق باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.