ارغوان

با عشق آشپزی می کنم

ارغوان

با عشق آشپزی می کنم

یک تجربه


 دوستان عزیزم سلام!

امیدوارم ازمعنویت روزهای آخر ماه صفر بهره برده باشید.

تزیین خرما کاری ساده هست و حتما شما خیلی بهتر از من و به روش های زیباتری این کار رو انجام می دید ولی خب همیشه دوستانی هستند که ممکنه تا به حال این کار رو انجام نداده باشند و بخوان به روشی ساده خرماشون رو تزیین کنند.

منم چند روز پیش برای مراسم عزاداری اربعین حسینی این سینی خرما رو تزیین کردم و وسط کار یادم اومد عکس بگیرم و براتون بذارم. امیدوارم این پست برای شما هم مفید باشه.

لطفا برای دیدن مراحل انجام کار به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


 مواد لازم:

خرما

گردو

پودر نارگیل، پسته و کنجد پوست کنده

شربت ساده قوام آمده

ابتدا باید هسته خرما ها رو درآورده و داخلشونو مغز گردو بذاریم. متاسفانه بعد از انجام این دو مرحله یادم اومد عکس بگیرم و از این مواحل عکسی ندارم و حتما خودتون بهتر از من این کارو یاد دارید.

یکی یکی خرما ها رو درون شهد قرار می دیم تا حدی که 1/3 خرما در شهد فرو بره.

 


حالا خرما رو در پودر مورد نظر فرو می بریم.


 

چسبندگی شهد باعث میشه پودر به خرما بچسبه.



طبق طرحی که در نظر داریم، خرماها رو به ردیف کنار هم می چینیم.



این کار رو با بقیه پودرها هم ادامه می دیم .



تا وقتی سینی پر بشه.



تضاد رنگی پسته و نارگیل و کنجد،  زیبایی خاصی به وجود میاره.



در پایان هم  چند پرک بادام در خرما ها فرو کرده و گلی به وجود آورده و کارمونو زیباتر می کنیم.



این سینی با سه بسته خرما پر شد. البته اون وسطا چند تاییش نوش جون شد.

امیدوارم شما هم امتحان کرده و لذت ببرید.




پی نوشت:لطفا  اگه این پست رو دوست داشتید و براتون مفید بود، برای شادی اموات من هم فاتحه ای نثار فرمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
شیوا دالان بهشت یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت 16:42

ماشالا به این همه هنر و سلیقه و حوصله .

ماشاءالله به جونتون.
نظر لطفتونه!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.